Modeller fra Online markedsføring

Her finder du modeller og materialer fra “Online markedsføring – Den store grundbog”. I bogen kan du lære om bl.a. Google Ads, Analytics, SEO, sociale medier, e-mail markedsføring og meget mere

Link til de forskellige modeller


    PRÆMISSEN BAG ONLINE MARKEDSFØRING

    Præmissen bag online markedsføring

    Online markedsføring handler om at tiltrække trafik, konvertere den til kunder og fastholde dem. Det sker gennem kundehvervning, konvertering og kundefastholdelse.

    Læs mere om Præmissen bag online markedsføring.

    Download som fil


    ASEK modellen

    ASEK modellen

    Der er fire komponenter i vores ASEK-model, der sammen sætter rammen for de strategiske overvejelser i arbejdet med online markedsføring.

    De fire komponenter er: En analysedel, en strategisk del, en eksekveringsdel og en kontroldel.

    Læs mere om ASEK modellen.


    SEO pyramiden model

    SEO pyramiden

    SEO-pyramiden er et effektivt værktøj, du kan bruge til at prioritere dine SEO-aktiviteter. Vi anbefaler, at du starter i bunden og bevæger dig opad. Det betyder dog ikke, at bunden er mere vigtig end det, du finder i toppen af pyramiden.

    Læs mere om SEO pyramiden.


    ARIK modellen

    ARIK modellen

    Dygtige indholdsproducenter arbejder strategisk og systematisk med deres kommunikation og har en klar plan. En god indholdsstrategi består af fire hovedelementer: Afsæt, Redaktion, Indhold og Kontrol.

    Læs mere om ARIK modellen.

    Download som fil


    TOP of mind modellen

    Top of mind-modellen

    Dygtige indholdsproducenter arbejder strategisk og systematisk med deres kommunikation og har en klar plan. En god indholdsstrategi består af fire hovedelementer: Afsæt, Redaktion, Indhold og Kontrol.

    Læs mere om ARIK modellen.

    Download som fil


    Google Analytics 4 inkl. certificering - 2 dage

    Udregning CPC og CPA

    Når du annoncerer gennem Google Ads, skal du have styr på, hvor meget du må betale pr. kunde. Brug vores smarte beregner, som viser hvad du må betale pr. kunde og pr. klik.

    Se CPC og CPA udregning og prøv omregneren.


    Google Ads, vejen frem

    Udregning af ROAS

    Når du skal annoncere på Google Ads, skal du vide om du tjener penge eller ej. Med ROAS får du rammerne til at kunne tjene penge.

    Se ROAS udregning og prøv omregneren.


    Redaktionel kalender

    Redaktionel kalender

    En redaktionel kalender giver et overblik over dine aktiviteter. Vores erfaring siger, at de det er en fordel at holde kalenderen så simpel som muligt.

    Læs mere om Redaktion kalder.

    Download som fil