Kopier i Excel

Funktionens navn i Excel: Kopier

Funktionsgenvej: CTRL + C

CTRL + C

Beskrivelse af funktion

Bruges til at kopiere det valgte celleområde eller indholdet af den aktive celle. Kan indsættes i andre celler eller dokumenter med Ctrl+V.

Anvendelse:

  1. Markér det celleområde, du ønsker at kopiere.
  2. Tryk på CTRL + C på dit tastatur.
  3. Flyt markøren til det område, hvor du ønsker at indsætte det kopierede indhold.
  4. Tryk på CTRL + V på dit tastatur.

Bemærk: Kopier-funktionen kopierer både celleindhold og formatering. Hvis du kun ønsker at kopiere indholdet uden formateringen, kan du bruge funktionen ‘Særlig indsættelse’ (Special Paste), som tillader dig at vælge, hvad du vil indsætte (formler, værdier, formatering osv.). For at bruge denne funktion, skal du trykke CTRL+ALT+V efter at have kopieret det ønskede celleområde.

Bliv bedre til Excel

Mestrede du funktionen “Kopier”? Du må endelig huske, at vi hos Kursusfabrikken tilbyder at opkvalificere dig med et dedikeret Excel kursus.

Se flere funktoner
Camille Bossen tager telefonen og hjælper
Har du behov for et kursus?

Mange funktioner og genveje kan være svære at forstå, hvis du ikke har fået den helt rette introduktion. Vi har flere kurser, som kan hjælpe dig.

Se alle kurser