Lær at udvælge KPI’er og omsætte data til konkrete markedsføringshandlinger.
Dataanalyse kursus
Bliv skarp til dataanalyse og lav effektiv markedsføring
4.5 ud af 5 – Fremragende
Baseret på 2060 anmeldelser
Baseret på bedømmelser af alle vores kurser i de seneste 2 år. Alle vores kursister har mulighed for at evaluere deres oplevelse for at sikre fuld tilfredshed. Senest opdateret april 2025.

Dette Dataanalyse kursus giver dig de praktiske værktøjer og den nødvendige viden til at behandle og analysere data, så du kan optimere jeres hjemmeside og online marketingkampagner. Kurset er designet til dig, der ønsker at arbejde databaseret og få indsigt i, hvilke dele af din markedsføring der performer bedst.
Du vil lære at bruge programmer som Google Analytics, Google Data Studio og Excel til at indsamle og analysere data fra forskellige kilder. Derudover dykker vi ned i visualisering af data, opsætning af KPI’er og rapporter, så du får et klart overblik over din virksomheds digitale performance. Fokus er på praktisk erfaring, så du aktivt kan anvende de værktøjer, vi arbejder med, i din hverdag.
Efter kurset vil du stå stærkt i forhold til at træffe databaserede beslutninger og optimere din markedsføring og hjemmeside. Uanset om du arbejder i marketing, e-handel eller webudvikling, er dette kursus din genvej til bedre resultater og mere effektive kampagner.
Hvis I er flere fra samme virksomhed, kan dette kursus afholdes som et skræddersyet kursus. Kontakt os og hør nærmere om mulighederne for at tilpasse kurset til jeres virksomhed eller team.

Kan vi hjælpe dig?
Ring på 61 66 76 28, benyt chatten eller bliv ringet op, når det passer dig.
Tilmelding til Dataanalyse kursus

Vi sidder klar på telefon 61 66 75 68 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.
Skræddersyet til jer
Et skræddersyet kursus tilpasses jeres behov, så I får maksimalt udbytte. Vores håndplukkede undervisere skaber relevant og inspirerende indhold, der matcher netop jeres behov.
- Hvorfor vælge et skræddersyet kursus?
Er I flere medarbejdere – eller måske et helt team – som trænger til et fælles kompetenceløft, er et skræddersyet kursus den rette løsning. Vi sørger for at tilpasse og tilrettelægge undervisningen ud fra jeres ønsker og behov, så kurset bliver så relevant og effektivt for jer som muligt.
- Kan kurset afholdes i vores egne lokaler?
Vi sender gerne underviseren ud til jeres virksomhed. Vi dækker hele landet, og du oplyser blot lokationen, når du udfylder kontaktformularen .
Kurset kan også afholdes i vores lokaler (Aarhus, Odense, København, Aalborg). Her er dog et maks. deltagerantal på 5 personer.
OBS. Hvis kurset afholdes i jeres lokaler, skal medarbejderne selv medbringe en computer. I skal ligeledes kunne stille en skærm/projektor til rådighed til brug i undervisningen. Kræver kurset brug af licenser, aftaler vi dette inden kurset. I de fleste tilfælde kan vi stille licenser til rådighed. - Kan vi selv vælge dato og tidspunkt?
Ja, I kan selv vælge den dato, der passer jer bedst. Booker I med meget kort varsel, kan underviserne dog være optaget, så giv gerne besked i så god tid som muligt, hvis I ønsker en bestemt dato.
De fleste skræddersyede kurser afholdes som 1- eller 2-dages kurser i tidsrummet mellem kl. 8.00-16.00.
Har I brug for et kortere kursus, afholder vi også kurser af 3-4-timers varighed. Hvis I f.eks. har flere hold, som skal på samme kursus, kan I på denne måde afvikle to hold pr. dag. Derved bliver det muligt at få flere medarbejdere igennem, uden at det bliver for omkostningsfuldt for jer.
- Har vi mulighed for at tage kurset online?
Vi tilrettelægger gerne et online kursus til jer, hvor I har mulighed for at deltage fra forskellige lokaliteter, afdelinger m.v.
Undervisningen bliver afholdt via Microsoft Teams. Kontakt os og hør nærmere om formatet.
- Kan kurset afholdes på engelsk?
Flere af vores skræddersyede kurser kan afholdes på engelsk. Kontakt os gerne og hør nærmere.
- Hvor mange deltagere kan vi være på et kursus?
I skal være minimum 3 deltagere fra samme virksomhed, og vi anbefaler max. 12 deltagere pr. hold for at sikre størst udbytte og kvalitet.
Kontakt os gerne, hvis I er flere – så finder vi en god løsning til jer.
Garanti for læring og fordybelse
Få styr på dataanalyse og effektmåling
Bliv ekspert i at måle effekten af din digitale indsats. På dette 1-dags kursus lærer du at udføre professionel dataanalyse og effektmåling af KPI’er, så du kan optimere hjemmesider, kampagner og trafik.
Google Analytics og brugerindsigt
Lær at bruge Google Analytics og værktøjer som Hotjar og Google Optimize til at analysere brugeradfærd og opsætte splittests. Kurset giver dig en praktisk forståelse af værktøjerne, så du kan skabe datadrevne løsninger.
Prioritér dit budget med data
Med indsigt i KPI’er og kampagnedata kan du træffe bedre beslutninger. Kurset lærer dig at evaluere SEO, SoMe og betalte kampagner, så du altid får mest muligt ud af dit marketingbudget.
Visualisering af data til rapportering
Få styr på dataformidling med værktøjer som Google Data Studio. Du lærer at opsætte dashboards og rapporter, så dine analyser nemt kan forstås af kolleger og ledelse.
Fra analyse til handling
Omdan data til konkrete optimeringstiltag. Med Google Attribution får du indsigt i kunderejsen og touchpoints, så du kan forbedre trafikkilder, kampagner og maksimere dit marketingbudget.

Passionerede undervisere støtter dig
fra teoretisk læring til resultater
Kvalitetsstemplet af vores kursister
Hos Kursusfabrikken er du sikret kursusoplevelser i højeste kvalitet. Vores undervisere scorer højt på feedback og deres evne til at engagere deltagerne. Læs vores anmeldelser og hør det direkte fra andre kursister.